KCJ104S Němčina - 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 pokročilí Cílem výuky v 2. ročníku je docílit u studentů B2 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    A: Trénink komunikačních dovedností při řešení pracovních úkolů v německé firmě
    B: Nácvik obchodní korespondence

    Obsah předmětu:
    Ad A)
    1. Zahlungsabwicklung
    Internationaler Zahlungsverkehr
    Das Akkreditiv.
    Wo bleibt das Akkreditiv?
    Zwischenfälle
    Partner von Allweiler: Dieter Karl, Deutsche Bank Singen
    2. Anfragen und Auskünfte rund um den Auftrag
    Zeitplanung
    Überarbeitung der Planung
    Maßnahmen zur Termineinhaltung
    Menschen bei Allweiler: Wolfgang Blank, Auftragslogistik
    3. Unfallgefahren am Arbeitsplatz
    Verhalten bei Unfall und Brand
    Antrag an den Betriebsrat
    Ein Arbeitsunfall: Mitbestimmungsrechte des Betriebsrats
    4. Projektplanung, Abfolge, Stand
    Der Produktionsprozess
    Die Pumpen auf den Prüfstand
    Bewertung des Projektverlaufs, Bilanz ziehen
    Menschen bei Allweiler: Johann Engelmann. Leiter der Abteilung Kundendienst

    Ad B)
    1. Formelle Seite der Briefgestaltung
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Werbebrief
    5. Bestellung
    6. Auftragsbestätigung
    7. Widerruf
    8. Änderung der Bestellung
    9. Ablehnung der Bestellung
    10. Reklamation
    11. Mahnung

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média. Studenti pracují s německými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů jako minimum.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.