MAR101M Strategic Marketing

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 12 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
Syllabus (in Czech)
  • Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
    1. Podstata a obsah strategického marketingu
    2. Vývoj strategického marketingu
    3. Vývoj systému strategického marketingu
    4. Vybrané funkce strategického marketingu
    5. Vyhledávání strategických příležitostí
    6. Tvorba strategických marketingových programů
    7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
    8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
    9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
    10. Strategický marketing a informační management
    11. Aplikace strategického marketingu
    12. Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
    firmy
    13. Mezinárodní strategický marketing a jeho uplatňování.
Literature
    required literature
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
    recommended literature
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
  • PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MAR101M