OPF:MAREMAS Marketing of Services - Course Information
MAREMAS Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MAREMAR Marketing || PEMEMAR Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb a specifických vlastností služeb, které jsou důvodem k rozšíření marketingového mixu ve službách. Umožní pochopit význam a metody marketingového výzkumu ve službách, tvorbu strategického plánu a využívání jednotlivých nástrojů marketingového mixu ke zdokonalování procesu poskytování služeb.
- Syllabus (in Czech)
1. Co jsou to služby
2. Marketingový přístup ke službám
3. Strategické marketingové plánování
4. Marketingový výzkum ve službách
5. Produkt ve službách
6. Ceny služeb
7. Distribuce služeb
8. Komunikační mix
9. Lidé ve službách
10. Materiální prostředí
11. Procesy ve službách
12. Řízení kvality ve službách
13. Praktické zkušenosti s novými trendy marketingu ve službách.
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MAREMAS