OPF:MARPEKO Economy of Trade - Course Information
MARPEKO Economy of Trade
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- ( MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing ) && ( MPENOP Theory of the enterprise || MPKNOP Theory of the enterprise || MPPNOP Theory of the enterprise || PEMENOP Enterprise Theory || PEMKNOP Enterprise Theory || PEMPNOP Enterprise Theory )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
- Syllabus (in Czech)
- Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
2. Stručný vývoj čs. obchodu
3. Řešení technologie obchodního provozu -1. část
4. Řešení technologie obchodního provozu - 2. část
5. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky -1.část
6. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky - 2. část
7. Skladování ve velkoobchodních skladech
8. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání
9. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě
10. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
11. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
12. Psychologie a technika prodeje.
13. Základní legislativa v obchodním podnikání a kontrolní orgány činné v obchodě.
- Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
- Literature
- required literature
- STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-296-3. info
- STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- BÖHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
- recommended literature
- GITMAN, L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
- STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
- COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
- MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
- JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
- GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
- BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MARPEKO