OPF:MARPMEH Mezinárodní hotel - Informace o předmětu
MARPMEH Mezinárodní hotel
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Poláček (přednášející)
Ing. Pavlína Sonnková (přednášející)
Ing. Pavlína Šmachová (přednášející) - Garance
- Ing. Jiří Poláček
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Osnova
- Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v mezinárodním hotelovém průmyslu. Seznámit studenty s procesem plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování, kontroly a užití všech zdrojů hotelu ke stanovení a dosažení cílů hotelu. Dále prohloubení znalostí progresivní technologie a metod v podmínkách hotelových řetězců, znalostí filozofie v prodeji a marketingu uplatňovaném v mezinárodním hotelovém a restauračním provozu. Cílem je rovněž vybavit studenty odbornými znalostmi z oblasti klasifikace ubytovacích a stravovacích zařízení v zahraničí.
1. Současnost a perspektivy moderního hotelového průmyslu
2. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí
3. Charakteristika a fungování hotelových skupin/řetězců
4. Mezinárodní hotelové společnosti a řetězce - 1. část
5. Mezinárodní hotelové společnosti a řetězce - 2. část
6. Mezinárodní rezervační systémy
7. Nadstandardní znaky mezinárodních hotelů
8. Specifika tvorby "packages" v mezinárodních hotelích
9. Banketní činnost na mezinárodní úrovni
10. Zajištění cateringových služeb pro mezinárodní společenské akce
11. Tvorba projektů cateringových akcí
12. Hotel jako víceúčelové zařízení
13. Regionální zvyklosti uplatňované v hotelnictví
- Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v mezinárodním hotelovém průmyslu. Seznámit studenty s procesem plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování, kontroly a užití všech zdrojů hotelu ke stanovení a dosažení cílů hotelu. Dále prohloubení znalostí progresivní technologie a metod v podmínkách hotelových řetězců, znalostí filozofie v prodeji a marketingu uplatňovaném v mezinárodním hotelovém a restauračním provozu. Cílem je rovněž vybavit studenty odbornými znalostmi z oblasti klasifikace ubytovacích a stravovacích zařízení v zahraničí.
- Literatura
- povinná literatura
- PATÚŠ, P., GÚČIK, M. Manažment ubytovacej prevádzky hotela. B.Bystrica: Trian, 2005. ISBN 80-88945-81-X. info
- SMETANA, F., MAREŠOVÁ, E. Ekonomika. Praha: Forturna, 2000. ISBN 80-7168-730-8. info
- Národní federace hotelů a restaurací České republiky:. Food a Beverage. Praha: HRMC, 1999. info
- Národní federace hotelů a restaurací České republiky:. Management na konci 90. let. Praha: HRMC, 1998. info
- ČERNÝ, J., KRUPIČKA,J. Moderní hotel. Úvaly: Ratio, 1998. ISBN 80-86351-07-6. info
- BERÁNEK, J., KOLEK, P. Řízení hotelového provozu. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-400-2. info
- Informace učitele
- 70% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARPMEH