SVPEKS Ekonomika kultury a sportu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Lebiedziková (přednášející)
Garance
Ing. Petra Lebiedziková
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je objasnění základních teoretických východisek pro odvětví kultury a sportu, poukázání na jejich ekonomický a společenský význam. Získání vědomostí a znalostí z oblasti řízení a financování kultury a sportu, dále získání vědomostí o jejich institucionálním a organizačním zabezpečení. Studenti nadobudou poznatky z teorie a praxe kultury a sportu, budou schopni zaujmout stanovisko k aktuálním problémům obou odvětví.
Osnova
  • 1. Teoretická východiska odvětví kultury
    2. Kulturní politika
    3. Organizační a institucionální zabezpečení kultury v ČR
    4. Financování kultury
    5. Obory kultury
    6. Masmédia
    7. Česká kultura po roce 1989
    8. Teoretická východiska odvětví sportu
    9. Makroekonomický a mikroekonomický význam sportu
    10. Ekonomika sportovního klubu
    11. Ekonomika tělovýchovných zařízení
    12. Ekonomika vrcholového sportu
    13. Marketing sportovních činností
Literatura
    povinná literatura
  • HOBZA, V., REKTOŘÍK, J. Základy ekonomie sportu. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-04-3. info
  • KRBOVÁ, J. Vybrané obory kultury a masmédií (organizace, právní prostředí a financování). Praha: VŠE, 2002. ISBN 80-245-0287-9. info
  • NOVOTNÝ, J. Ekonomika sportu. Praha: ISV, 2000. ISBN 80-85866-68-4. info
  • HAMERNÍKOVÁ, B. Kultura a masmédia v tržních podmínkách. Veřejná podpora a alternativní zdroje financování. Praha: VŠE, 1995. ISBN 80-7079-857-2. info
    doporučená literatura
  • REKTOŘÍK, J. A KOL. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-29-3. info
  • Kesner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1104-4. info
  • TOPINKA, J., STANJURA, J. Občanská sdružení ve sportu - právní, účetní a daňové problémy. Praha: Olympia, 2001. ISBN 80-7033-233-9. info
  • McLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3. info
  • LÉVY, P. Kyber Kultura. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5. info
  • Problémy financování neziskové kultury a veřejnoprávních médií. Sborník příspěvků. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-466-6. info
  • BÍLÁ KNIHA. Praha, 1996. info
  • LAWLESS, L. Co je to kultura. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-7198-106-0. info
Informace učitele
průběžný test, zápočtový test, minimálně 70 % účast na seminářích
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2009.