OPF:KCJK356 French in Tourism Services - Course Information
KCJK356 French in Tourism Services - Part 5
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Prohlubování slovní zásoby v oblasti cestovního ruchu, procvičování gramatických struktur užívaných v této oblasti a nacvičování poslechu. Důraz je kladen na mluvený i písemný projev v cestovním ruchu Francie a frankofonních zemích se zvláštním zřetelem na reálie těchto zemí.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Doprava v cestovním ruchu:
konverzace : dialogy mezi zaměstnancem a klientem o jízdním a letovém řádu, cenách jízdenek, letenek, rezervaci a prodeji jízdenek, poskytování informací telefonicky ;
mluvnice: tvoření otázky, číslovky pro označení ceny, místa, dopravního prostředku, hodiny odjezdu nebo příjezdu:
2. Ubytování v cestovním ruchu:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o rezervaci hotelu, přijetí klienta, podání informcí o hotelu a jeho okolí, platba za ubytování, vyplnění formuláře;
mluvnice: popis hotelu pomocí " Il y a", C'est", "Il est", " Toutes les chambres sont avec", lokalizování hotelu pomocí " A 8 kilometres de l'aéroport", "Au centre de la ville"
použití superlativu při hodnocení hotelu " exceptionnellement", "particulieerement"
3. Gastronomie:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o podávání a výběru jídla a nápojů, rezervace místa v restauraci, popis přípravy tradičního francouzského jídla;
mluvnice: vyjádření množství - člen dělivý, číslovky; vyjádření hypotézy - podmínková souvětí,
4. Cestovní kanceláře:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o zájezdech, pobytech, okružních jízdách,ubytování, cenách, podmínkách prodeje, programu zájezdu pro skupiny,jednotlivce, jazykové kurzy;
mluvnice: kondicionál při vyjádření rady; sloveso při vyjádření omluvy,
5. Průvodcovská činnost:
konverzace: práce průvodce při prohlídce Paříže s ohledem na historie, geografii, umění, ekonomiku
- 1. Doprava v cestovním ruchu:
- Literature
- required literature
- CHIARI, O. CH. Les métiers du tourisme. Paris: HACHETTE, 1991. ISBN 2-01-017709-6. info
- SIDWELL, D. Voici La France. Paris: Hachette F.L.E., 1991. ISBN 0-905703-96-0. info
- recommended literature
- DANY, N. Hôtelerie. Paris: Hachette, 1991. ISBN 2-01-017060-1. info
- Language of instruction
- French
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
General note: původní hodnocení: souborná zkouška.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJK356