KCJKK454S Language 2 (Spanish) - Part 4

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Cílem předmětu je osvojení si základních znalostí obchodní španělštiny, obohacení slovní zásoby, upevnění získaných gramatických znalostí a zároveň jejich rozšíření. Důraz je kladen na poslech autentického textu a nácvik obchodní korespondence. Po absolvování předmětu jsou posluchači schopni diskutovat s rodilým mluvčím na běžná témata. Posluchači rozumí hlavním myšlenkám složitějších textů, jsou schopni obhájit či vyvrátit určitý názor apod. Součástí předmětu je nácvik strategií porozumění čtenému textu, psaní a mluveného projevu. Prohlubují se znalosti reálií a typického jednání a chování aktérů daného kulturního společenství s ohledem na interkulturní dimenze.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. La empresa
    2. El comercio
    3. La banca
    4. Marketing
    5. La publicidad
    Obsah předmětu:
    1. La empresa
    Tipos de empresa. Cargos directivos. Cartas comerciales.
    Ser / estar. Imperativo. Expresar finalidad.
    2. El comercio
    Operaciones de venta. El transporte. Cartas de pedido. Facturas.
    Hay / estar. Expresar el pasado.
    3. La banca
    Operaciones bancarias. Productos bancarios. Tipos de cheques.
    El futuro. Las condicionales reales. Expresar, matizando, la cualidad y la cantidad.
    4. Marketing
    Marketing de una compa?ía
    El estilo indirecto.
    5. La publicidad
    Campa?as publicitarias. Anuncios publicitarios.
    El estilo indirecto. Expresar una opinión.
Literature
    required literature
  • KRÁLOVÁ, J. a kol. Fiesta?1. Plzeň: Fraus, 2000. ISBN 80-7238-085-0. info
  • FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
Language of instruction
Spanish
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: původní hodnocení: souborná zkouška.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJKK454S