OPF:KCJKK454S Language 2 (Spanish) - Part 4 - Course Information
KCJKK454S Language 2 (Spanish) - Part 4
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Cílem předmětu je osvojení si základních znalostí obchodní španělštiny, obohacení slovní zásoby, upevnění získaných gramatických znalostí a zároveň jejich rozšíření. Důraz je kladen na poslech autentického textu a nácvik obchodní korespondence. Po absolvování předmětu jsou posluchači schopni diskutovat s rodilým mluvčím na běžná témata. Posluchači rozumí hlavním myšlenkám složitějších textů, jsou schopni obhájit či vyvrátit určitý názor apod. Součástí předmětu je nácvik strategií porozumění čtenému textu, psaní a mluveného projevu. Prohlubují se znalosti reálií a typického jednání a chování aktérů daného kulturního společenství s ohledem na interkulturní dimenze.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. La empresa
2. El comercio
3. La banca
4. Marketing
5. La publicidad
Obsah předmětu:
1. La empresa
Tipos de empresa. Cargos directivos. Cartas comerciales.
Ser / estar. Imperativo. Expresar finalidad.
2. El comercio
Operaciones de venta. El transporte. Cartas de pedido. Facturas.
Hay / estar. Expresar el pasado.
3. La banca
Operaciones bancarias. Productos bancarios. Tipos de cheques.
El futuro. Las condicionales reales. Expresar, matizando, la cualidad y la cantidad.
4. Marketing
Marketing de una compa?ía
El estilo indirecto.
5. La publicidad
Campa?as publicitarias. Anuncios publicitarios.
El estilo indirecto. Expresar una opinión.
- Struktura výkladu:
- Literature
- Language of instruction
- Spanish
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
General note: původní hodnocení: souborná zkouška.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJKK454S