KCR062S Marketing in Tourism

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
Literature
    required literature
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
    recommended literature
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • MARK H. MC CORMACK. Co Vás nenaučí na Harvardu aneb jak úspěšně podnikat. Praha: Prostor, 1991. ISBN 80-85190-13-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2010.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCR062S