OPF:MARK011 Nákupní marketing - Informace o předmětu
MARK011 Nákupní marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radek Jureček (přednášející)
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií.
- Osnova
- Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií.
1. Nákup a uplatnění marketingové filosofie
2. Všeobecná charakteristika nákupních trhů organizací
3. Základní modely procesu nákupu
4. Nové trendy v modelování nákupního chování organizací
5. Nástroje a metody nákupního marketingu
6. Nákupní marketingový výzkum trhu
7. Marketingové strategie nákupu
8. Analýza, stanovení a prognózování potřeb
9. Rozhodování o dodavateli
10. Nákupní logistika
11. Osobnost nákupce
12. Organizace nákupu.
- Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
- TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
- KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
- TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9. info
- doporučená literatura
- SYNEK, M. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-247-9069-6. info
- NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
- Informace učitele
- Student vypracuje seminární práci, kterou obhájí v dohodnutém termínu v rámci seminárních cvičení a odevzdá do konce zápočtového týdne. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Seminární práce, její hodnocení, bude součástí celkového hodnocení studenta z daného předmětu. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MARK011