MARPEKO Economy of Trade

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Pavla Sýkorová (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
( MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing ) && ( MPENOP Theory of the enterprise || MPKNOP Theory of the enterprise || MPPNOP Theory of the enterprise || PEMENOP Enterprise Theory || PEMKNOP Enterprise Theory || PEMPNOP Enterprise Theory )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
    2. Stručný vývoj čs. obchodu
    3. Řešení technologie obchodního provozu -1. část
    4. Řešení technologie obchodního provozu - 2. část
    5. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky -1.část
    6. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky - 2. část
    7. Skladování ve velkoobchodních skladech
    8. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání
    9. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě
    10. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
    11. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
    12. Psychologie a technika prodeje.
    13. Základní legislativa v obchodním podnikání a kontrolní orgány činné v obchodě.
Literature
    required literature
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-296-3. info
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
  • CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
  • BÖHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
    recommended literature
  • GITMAN, L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
  • STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
  • COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
  • MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
  • JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
  • GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
  • BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARPEKO