MARPRJA Quality management A

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Dr. Ing. Marie Gabryšová (lecturer)
Ing. Zdeněk Bednarčík (seminar tutor)
Mgr. Klára Václavínková (seminar tutor)
Guaranteed by
Dr. Ing. Marie Gabryšová
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Poznatky jsou rozšířeny o moderní principy zabezpečování jakosti ve vyspělých státech světa (Japonska, USA, Západní Evropy), aby studenti získali všeobecnou orientaci o problematice jakosti. Důležitost sledování a řízení jakosti výrobků je zvýrazněna konkrétním výpočtem ztrát, které vznikají nespokojeností zákazníka a zhoršením dobrého jména firmy. Studenti jsou tak výrazně motivováni pro důsledné sledování a řízení jakosti a tím je vytvářen základ pro zkvalitnění jakosti výrobků, služeb a vztahů v celospolečenském rozměru.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Význam a vývoj jakosti.
    2. Podpora politiky jakosti v Evropě
    3. Státní politika jakosti v ČR.
    4. Evropská a národní ceny za jakost.
    5. Systém akreditace, zkušebnictví a certifikace, normy ISO 9000, ISO 14000.
    6. Příručka jakosti
    7. ISO 22000, HCCP, ostatní normy jakosti
    8. Audity
    9. TQM
    10. Metody a nástroje zlepšování kvality.
    11. Náklady na jakost.
    12. Role vědního managementu v zabezpečování kvality a etické základy jakosti
    1. Základní úkoly a cíle nákupu
    2. Specifika nákupních trhů organizací
    3. Základní modely nákupního chování organizací
    4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
    5. Marketingové pojetí nákupu
    6. Nákupní marketingový výzkum
    7. Tvorba strategického plánu
    8. Rozhodování o potřebách
    9. Metody zkvalitňování hmotných toků
    10. Řízení nákupu
    11. Osobnost nákupce
    12. Elektronické nakupování
    13. Přednáška odborníka z praxe

Literature
    required literature
  • GABRYŠOVÁ, M. Řízení jakosti A. Distanční studijní opora. Karviná: OPF SU, 2009. info
    recommended literature
  • GABRYŠOVÁ, M. TQM. Komplexné manažerstvo kvality, Manažerstvo kvality, história, koncepty, metody. Bratislava: Mateides a kol.,, 2006. ISBN 80-8057-656-4. info
  • NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 80-248-0969-9. info
  • NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů. Ostrava: Dům techniky, 2002. ISBN 80-02-01490-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARPRJA