SVEPRP Vocational Guidance

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s profesním poradenstvím jako s pomáhající poradenskou činností, se systémy profesního poradenství, s povoláním, profesí a zaměstnáním jako s poradenskou kategorií a s diagnostikou profesního poradenství, včetně pracovního a výrobně technologického procesu v organizacích. Sleduje profesní poradenství jako poradenskou službu poradců v roli poskytovatelů poradenské intervence klientům v roli uživatelů poradenské intervence. Chápe profesní poradenství jako supervizní činnost s cílem poskytovat zpětnou vazbu a ovlivňuje vlastní život studentů a jejich práci z hlediska osobního managementu a celoživotního učení. Posiluje adaptaci studentů na vysokoškolský vzdělávací styl, jejich připravenost k plynulému přechodu z vysoké školy na trh práce a rozvíjí jejich klíčové kompetence (core skills) a základní dovednosti (basic skills).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do profesního poradenství
    2. Systém a organizace profesního poradenství
    3. Povolání, profese a zaměstnání jako poradenské kategorie
    4. Pracovní a výrobně-technologický proces v organizacích
    5. Klíčové kompetence a základní dovednosti
    6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost
    7. Diagnostika profesního poradenství
    8. Poradce v profesním poradenství
    9. Klient v profesním poradenství
    10. Poradenská intervence v profesním poradenství
    11. Supervize v profesním poradenství
    12. Plánování života a práce
    13. Utváření osobního života a práce
Literature
    required literature
  • FISCHER-EPE, M. Koučování. Zásady a techniky profesního doprovázení. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-140-9. info
  • SCHERREROVÁ, D. Poradenství jako nástroj formování představ adolescentů o studijním oboru na vysoké škole. Brno: FSS MU, 2006. ISBN neuvedeno. info
    recommended literature
  • SMÉKAL, V. Pozvání do Psychologie osobnosti,člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno, 2004. ISBN 80-86598-65-9. info
  • MUSIL, L. Ráda bych vám pomohla, ale. Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-. info
  • TURECKIOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0405-6. info
  • SVOBODOVÁ, P., VALÁŠEK, M. Úvod do supervize. Cyklický model. Tišnov, 2002. ISBN 80-86620-002-X. info
  • BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/SVEPRP