MPPMTD Management turistických destinací

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2011
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Václav Lednický, CSc. (přednášející)
Garance
Václav Lednický, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku. 1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území 2. Územní plán a jeho význam 3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch 4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu 5. Pojem turistické destinace 6. Rajonizace cestovního ruchu 7. Management turistické destinace 8. Marketing turistické destinace 9. Komunikační mix turistické destinace 10. Tvorba strategie turistické destinace 11. Vytváření produktů cestovního ruchu 12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace 13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
Osnova
  • Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
    Struktura výkladu:
    1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
    2. Územní plán a jeho význam
    3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
    4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
    5. Pojem turistické destinace
    6. Rajonizace cestovního ruchu
    7. Management turistické destinace
    8. Marketing turistické destinace
    9. Komunikační mix turistické destinace
    10. Tvorba strategie turistické destinace
    11. Vytváření produktů cestovního ruchu
    12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
    13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
Literatura
    povinná literatura
  • VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M. Základy cestovního ruchu. Brno: MU ESF, 2006. ISBN 80-210-4205-2. info
  • KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
    doporučená literatura
  • LEDNICKÝ, V. Strategické řízení. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2006. ISBN 80-7329-131-2. info
  • DOHNAL, V. Rajonizace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Merkur, 1985. ISBN Bez ISBN. info
Informace učitele
Povinná účast na seminářích 60%.
Semestrální práce obhájená v seminářích
Zkouška kombinovaná.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014.