MARCMAF Marketing of Financial Services

School of Business Administration in Karvina
Summer 2012
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Předmět upřesňuje specifika finanční služby a marketingového mixu ve finančních službách-7P. Pozornost je také věnována chování zákazníků, segmentaci finančního trhu, marketingovému výzkumu, tvorbě marketingové strategie a problematice budování dlouhodobých a vzájemně prospěšných vztahů se zákazníky - CRM.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úloha marketingu ve finančních službách
    2. Chování zákazníků a segmentace finančního trhu
    3. Produkt - finanční služba
    4. Marketing platebních karet
    5. Cenová tvorba ve finančních službách
    6. Distribuce finančních služeb a materiální prostředí finanční pobočky
    7. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 1. část
    8. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 2.část
    9. Lidský faktor ve finančních službách
    10. Procesy v oblasti finančních služeb
    11. Marketingové plánování a strategie v oblasti finančních služeb
    12. Marketingový výzkum finančních služeb
    13. Aktivní vztah k finanční klientele - CRM
Literature
    required literature
  • MEDVEĎ, J. Finančný a bankovný marketing. Bratislava: Sprint, 2003. ISBN 80-89085-25-3. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • KORAUŠ, A. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. Bratislava: Sprint, 2000. ISBN 80-88848-52-0. info
    recommended literature
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-197-5. info
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • TORRES, M., BERNARDO, I., CIGÁNKOVÁ, S. Marketing bankovních služeb. Bankovní institut, a.s., 1995. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2012/MARCMAF