OPF:SVNPVZS Education in Public Administra - Course Information
SVNPVZS Education in Public Administration
School of Business Administration in KarvinaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Janusz Mika, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Janusz Mika, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Janusz Mika, Ph.D.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Economy and Administration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí z andragogiky, se zaměřením na profesní vzdělávání - vzdělávání úředníků veřejné správy. Výuka předmětu je koncipována interdisciplinárně, je realizována ve dvou relativně samostatných i propojených rovinách: v rovině výkladové (přednášky pokrývající klíčové tématické okruhy předmětu) a v rovině analytické (semináře opřené o systematický rozbor odborné literatury a zdrojů, týkajících se profesního vzdělávání).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Metodický a motivační úvod do předmětu
2. Filozoficko-historická východiska vzdělávání dospělých - 1. část
3. Filozoficko-historická východiska vzdělávání dospělých - 2. část
4. Dospělý
5. Podstata profesního vzdělávání
6. Východiska vzdělávání úředníků veřejné správy
7. Historický vývoj vzdělávání úředníků
8. Organizační formy, metody a didaktické prostředky vzdělávání úředníků veřejné správy
9. Vzdělávací potřeby, plánování a realizace vzdělávání úředníků veřejné správy
10. Účastníci vzdělávacího procesu
11. Etické aspekty vzdělávání a působení úředníků veřejné správy
12. Právní východiska a aspekty vzdělávání úředníků veřejné správy
13. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost veřejné správy
1. Metodický a motivační úvod do předmětu
Uvedení do předmětu, motivování studentů, vysvětlení významu a podstaty předmětu, vyřešení základních organizačních záležitostí, týkajících se předmětu.
2. Filozoficko-historická východiska vzdělávání dospělých - 1. část
Stručné dějiny vzdělávání dospělých.
3. Filozoficko-historická východiska vzdělávání dospělých - 2. část
Andragogika a andragogické vědy, andragogika jako věda - andragogika a spol. praxe, interdisciplinarita andragogiky.
4. Dospělý
Dospělý jako jeden ze základních andragogických pojmů, různé pohledy na dospělost, členění dospělosti, běžné definice dospělosti z pohledu jednotlivých vědních disciplín. Proces socializace.
5. Podstata profesního vzdělávání
Kompetence, znalosti, dovednosti, standardy, charakteristiky profesního vzdělávání.
6. Východiska vzdělávání úředníků veřejné správy
Důvody vzdělávání, intelektuální a sociální kapitál, efektivní využívání a investice do lidského kapitálu, řízení lidského potenciálu.
7. Historický vývoj vzdělávání úředníků
Charakteristika vzdělávání úředníků v jednotlivých historických obdobích.
8. Organizační formy, metody a didaktické prostředky vzdělávání úředníků veřejné správy
Účinnost vzdělávacích forem a vzdělávacích metod, charakteristika nejfrekventovanějších vzdělávacích metod.
9. Vzdělávací potřeby, plánování a realizace vzdělávání úředníků veřejné správy
Identifikace vzdělávacích potřeb, proces plánování, vzdělávací cíle a vyhodnocení vzdělávacího procesu.
10. Účastníci vzdělávacího procesu
Edukanti a edukátoři, lidské aspekty vzdělávání, psychologické aspekty, účastníci vzdělávání a jejich motivace ke vzdělávání.
11. Etické aspekty vzdělávání a působení úředníků veřejné správy
12. Právní východiska a aspekty vzdělávání úředníků veřejné správy
Stručná historie legislativy vzdělávání úředníků veřejné správy v Československu (ČR), současná právní východiska vzdělávání úředníků veřejné správy.
13. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost veřejné správy
Vzdělávání v období globalizace, vzdělávání pro potřeby budoucnosti, interní marketing profesního vzdělávání úředníků veřejné správy.
- 1. Metodický a motivační úvod do předmětu
- Literature
- required literature
- VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8. info
- BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2580-2. info
- recommended literature
- PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3235-0. info
- KNOWLES, M. S., HOLTON, E. F., SWANSON, R. A. Edukacja dorosłych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2009. ISBN 978-83-01-15659-6. info
- ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-551-6. info
- KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1. info
- MALACH, J., ZAPLETAL, B. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. ISBN 80-7368-043-2. info
- FIALA, B. Vybrané kapitoly z andragogiky, pedagogiky a didaktiky. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-052-9. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods (in Czech)
- Kombinovaná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 66 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Summary 145
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2013/SVNPVZS