OPF:KCJKEN12 Němčina 1 - část 2. - Informace o předmětu
KCJKEN12 Němčina 1 - část 2.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- Přednáška 3 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
-
1. Text Messen
Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, problematika prezentace firmy v zahraničí, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami v prostředí veletrhů nebo výstav
2. Lexikologie
Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu
3. Ausstellungen
Procvičování základních komunikačních dovedností, vyjádření požadavků vůči pořadateli při přípravě prezentace vaší firmy na zahraničním veletrhu, formulování a vyjadřování cílů a strategií ve vztahu ke klientům, přehled o situaci v oblasti veletrhů a výstav a o kontaktech.
4. Test zu den Messen
Opakování probrané látky
5. Handel und Produkt
Struktura a uspořádání akciové společnosti Karstadt Quelle AG, její strategické cíle a formy prodeje, slovní zásoba z oblasti obchodu, služeb a prodeje, reklamní text týkající se konkrétních výrobků, popis výrobků, druhy služeb a řemesel, reklamace zboží.
6. Lexikologie zum Thema Handel und Produkt
Inovační trendy v souvislosti s obchodní expanzí. Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
7. Leseverstehen zum Thema Handel und Produkt
Porozumění textu s rozborem a následnými cvičeními
8. Test Handel und Produkt
Opakování probrané látky
9. Arbeitswelt
Orientace v moderních trendech ve světě práce, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, popisování nových technologických trendů v oblasti výpočetní techniky a jejich možný vliv na budoucí život.
10. Die Arbeit der Zukunft
Zamyšlení nad novými trendy ve světě práce
11. Lexikologie zur Arbeitswelt
Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
12. Grammatik zur Arbeitswelt
Gramatika: stupňování přídavných jmen (Komparativ), podmiňovací způsob (Konditionalsätze), tvorba složených slov (Komposita), časová
spojka "nachdem"
13. Test zur Arbeitswelt
Opakování a shrnutí učiva
-
- Literatura
- povinná literatura
- ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch für Handel und Unternehmen 2. Teil. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-300-5. info
- HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností - Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Přímá výuka - 3 h (3x1 h.); samostudium 40 h; příprava na test 22 h; jiná zátěž 5 h; celková zátěž 70 h.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia) - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/KCJKEN12