PEMPMAV Marketing Research

School of Business Administration in Karvina
Summer 2015
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc. (lecturer)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Marketingový výzkum připravuje posluchače ke znalostem a dovednostem sloužícím k cílevědomé a organizované činnosti při získávání informací o vnitřním i vnějším prostředí firmy, o relevantních trzích či některých jejich částech. Cílem kurzu je seznámení posluchačů s konkrétním procesem realizace marketingového výzkumu, jeho interdisciplinárním charakterem, metodologickými přístupy jeho provádění i specifickými druhy, metodami, prostředky a technikami výzkumu. Součástí kurzu je i problematika řízení marketingového výzkumu a jeho organizace. Ve své návaznosti a v součinnosti s dalšími kurzy marketingového zaměření, rozšiřuje však pojetí marketingu o znalosti potřebné k aplikaci teoretických poznatků. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Předmět a typologie marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu, řízení marketingového výzkumu a etické aspekty provádění marketingového výzkumu
    2. Sběr sekundárních údajů
    3. Metody pozorování
    4. Metody šetření
    5. Dotazník
    6. Měření postojů škálováním
    7. Zdroje chyb při aplikaci metod šetření
    8. Metody experimentální
    9. Kvalitativní metody
    10. Zpracování a analýza údajů
    11. Interpretace a presentace výsledků výzkumu
    12. Výzkum trhu
    13. Výrobkový výzkum a výzkum propagace
Literature
    required literature
  • BEDNARČÍK, Z. Marketingový výzkum. Karviná: SU OPF, 2010. ISBN 978-80-7248-489-8. info
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • BEDNARČÍK, Z. Marketingový výzkum. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-489-8. info
  • FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8. info
  • ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum. Praha: VŠE, 1996. ISBN 80-7079-389-9. info
  • PŘÍBOVÁ, M. A KOL. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9. info
    recommended literature
  • MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu. Frýdek-Místek: SU-OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
  • HAWKINS, D., L., TULL, D., S. Essentials of Marketing Research. New York: Macmillian Publishing Company, 1994. ISBN 0-02-351831-6. info
  • BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
  • HAGUE, P., N., JACKSON, P. Do you Own Market Research. London: Kogan Page Limited, 1990. ISBN 1-85091-496-6. info
Teaching methods
Skills demonstration
Seminar classes
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/PEMPMAV