OPF:PEMNAMAM International Marketing - Informace o předmětu
PEMNAMAM International Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2016
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Economy of Enterprise in Trade and Services (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je poskytnout souhrnný studijní materiál, který by měl umožnit studentům dobrou orientaci v poměrně složité oblasti mezinárodního podnikání a umožnit jim uplatnit získané znalosti o mezinárodních trzích a metodách mezinárodního marketingu v praxi. Pracovník v mezinárodním marketingu musí znát, analyzovat a reagovat na změny v mezinárodním prostředí, tak , aby byl schopen úspěšně uplatnit znalosti specifických marketingových strategií, které rozhodují o úspěších mezinárodního podnikání.
- Osnova
- 1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické
3. Mezinárodní právní a politické prostředí
4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální
5. Mezinárodní výzkum trhu
6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu
7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu
8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh
9. Mezinárodní výrobková strategie
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační proces
13. Mezinárodní marketing ve službách
1. Definice mezinárodního marketingu. Vývojové etapy mezinárodního marketingu a jejich specifika.
2. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Kritéria ekonomiky dané země. Ostatní faktory mající vliv na ekonomickou vyspělost zemí.
3. Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.
4. Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního a sociálního prostředí. Obchodní jednání se zahraničními partnery.
5. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním marketingu.
6. Volba zahraničních trhů a kritéria jejich segmentace. Selektivní model výběru cílového trhu.
7. Průběh strategického marketingového plánování podniku. Uplatnění základních marketingových strategií v jednotlivých plánovacích etapách.
8. Charakteristika jednotlivých obchodních metod a forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.
9. Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Strategie standardizace a adaptace. Komplexní výrobková mezinárodní politika.
10. Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba exportní ceny. Cenová politika a její cíle.
11. Kroky strategického rozhodování podniků o způsobu a úrovních mezinárodní distribuce. Strategické možnosti vstupu do cizích distribučních kanálů a postup výběru distribučního partnera.
12. Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikačního mixu a jejich charakteristika. Model mezinárodní marketingové komunikace.
13. Formy mezinárodního marketingu služeb. Specifika marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.
- 1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
- Literatura
- povinná literatura
- MACHKOVÁ, H., KRÁL, P., LHOTÁKOVÁ, M. International marketing: theory, practices and new trends. VŠE Praha Oeconomica., 2010. ISBN 978-80-245-1643-1. info
- CATEORA, P. R., GILLY, M. C., GRAHAM, J. L. International Marketing. Boston, 2009. ISBN 978-0-07-128838-5. info
- doporučená literatura
- BIRTWISTLE, G., BRUCE, M., MOORE, CH. M. International Retail Marketing: a case study approach. Amsterdam: Elsevier., 2004. ISBN 978-0-7506-5748-8. info
- CATEORA, Ph. R., GRAHAM, J.L. International Marketing, 11th Edition. The McGraw-Hill Companies, 2002. ISBN 0-07-112312-1. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- 70% účast na seminářích, seminární práce, doplněna vlastním šetřením u firem, prezentace, písemná zkouška
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 66 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Celkem 145 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2016/PEMNAMAM