CVAPMSS Management stravovacích služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2018
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Peter Krupka (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu je vyžadováno absolvování předmětu Management.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s organizací a zabezpečením stravovacích služeb v rúzných gastronomických provozech, s jednotlivými středisky poskytujícími gastronomické služby, organizací provozu, řízením procesů, vybavením a nabídkou sortimentu. Studenti se seznámí s řízením činnosti výrobních a odbytových gastronomických středisek, managementem úseku stravovacích služeb hotelu a zabezpečováním různých společenských akcí.
Osnova

  • 1. Vývoj služeb pohostinství a postavení veřejného stravování ve společnosti.
    2. Význam gastronomie, charakteristika gastronomických služeb, klasifikace gastronomických zařízení.
    3. Podnikání v gastronomii, způsoby provozování gastronomických podniků, moderní trendy.
    4. Management stravovacích služeb v hotelovém a restauračním podniku.
    5. Nákupní a skladovací činnost gastronomického podniku.
    6. Management výrobního střediska. Organizační struktura, pracovníci, činnosti.
    7. Řízení procesů výrobního střediska.
    8. Management odbytových středisek hotelu.
    9. Výrobní a prodejní program gastronomického zařízení, sestavení nabídky.
    10. Kontrolní činnost ve stravovacím úseku hotelu.
    11. Nové trendy v gastronomii, zážitková gastronomie, etnické restaurace.
    12. Marketing v gastronomii.
    13. Kvalita gastronomických služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • PATÚŠ, P., M. GÚČIK a J. MARUŠKOVÁ. Manažment prevádzky pohostinského zariadenia. Banská Bystrica: UMB, Ekonomická fakulta, 2011. ISBN 978-80-89090-84-6. info
  • BUREŠOVÁ, P. Banketní a cateringové služby. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-11-7. info
  • MLEJNKOVÁ, L. a kol. Služby společného stravování. Praha: VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1592-2. info
  • ZIMÁKOVÁ, B. Food & Beverage management. Praha: VŠH, 2006. ISBN 978-80-86578-55-2. info
  • BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-86724-02-6. info
    doporučená literatura
  • GÚČIK, M., T. GAJDOŠÍK a Z. LENCSÉSOVÁ. Kvalita a spokojnosť zákazníka v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-808168-350-3. info
  • METZ, R. a kol. Restaurace a host. Praha: Sobotáles, 2008. ISBN 978-80-86706-18-4. info
  • ŠTĚTINA, V. A KOL. Jídelní lístek, nástroj řízení a věc prvořadého významu. Praha: Editpress, 2002. ISBN 8-238-8884-6. info
  • COUSINS, J., FOSKETT, D., SHORTT, D. Food & Beverage Management. . 3rd ed. London: Longman Publ., 1999. ISBN 0-582-27543-1. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s analýzou videozáznamu
Projekce (statická, dynamická)
Laboratorní praktika
Přednáška, cvičení, průběžné zadávaní a hodnocení úkolů.
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
seminární práce, 50% účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019.