OPF:XPEM2852 Marketing finančních služeb - Informace o předmětu
XPEM2852 Marketing finančních služeb
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2018
- Rozsah
- 0/0. 4 kr.
- Garance
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Předmět upřesňuje specifika finanční služby a marketingového mixu ve finančních službách-7P. Pozornost je také věnována chování zákazníků, segmentaci finančního trhu, marketingovému výzkumu, tvorbě marketingové strategie a problematice budování dlouhodobých a vzájemně prospěšných vztahů se zákazníky - CRM.
- Osnova
- 1. Úloha marketingu ve finančních službách
2. Chování zákazníků a segmentace finančního trhu
3. Produkt - finanční služba
4. Marketing platebních karet
5. Cenová tvorba ve finančních službách
6. Distribuce finančních služeb a materiální prostředí finanční pobočky
7. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb
8. Lidský faktor ve finančních službách
9. Procesy v oblasti finančních služeb
10. Marketingové plánování a strategie v oblasti finančních služeb
11. Marketingový výzkum finančních služeb
12. Aktivní vztah k finanční klientele - CRM
1. Definování finančního marketingu a trhu. Marketing služeb, vlastnosti a klasifikace služeb. Marketingový mix ve službách - 7P. Subjekty na finančním trhu. Současné trendy ve finančních službách.
2. Prostředí finančních služeb. Segmentace finančního trhu, marketingový trojúhelník. Positioning a repositioning finančních produktů. Chování zákazníků - hierarchie finančních potřeb, rozhodovací proces nákupu finanční služby.
3. Definování finanční služby. Klasifikace a prvky finanční služby. Management finančních služeb. Produktový mix finanční instituce. Nástroje produktové politiky. Životní cyklus finančních produktů. Vývoj a cíle nových produktů na finančním trhu.
4. Základní pojmy. Definování, výhody, historie a druhy platebních karet. Odcizení a ztráta platební karty (stoplistace, blokace). Nové trendy a technologie v oblasti platebních karet (biometrické identifikační metody).
5. Definování, druhy cen. Cenové cíle. Metody a faktory tvorby ceny. Cenová strategie a taktika. Cenová elasticita. Package ve finančních službách.
6. Definování distribuční problematiky. Faktory ovlivňující volbu distribuční strategie, typy distribučních strategií a kanálů. Úkoly a typy finančních poboček. Zřízení nové pobočky. Nové distribuční trendy - technologická distribuce. Materiální prostředí finanční instituce, prostorové a emocionální efekty barev.
7. Cíle marketingové komunikace, komunikační proces. Základní terminologie v oblasti marketingové komunikace. Legislativní omezení prezentace finančních produktů. Komunikační mix finanční instituce.
8. Emoce a doporučovatelé ve finanční reklamě. Podniková identita a image finanční instituce. Nové trendy v oblasti MK a jejich aplikace ve finanční sféře.
9. Interní marketing finanční instituce a jeho cíle, funkční kvalita, zvyšování kvality zaměstnanců, kontrolní systémy. Kategorizace zaměstnanců finanční instituce. Úkoly, aktivity, schopnosti a vlastnosti prodejců v marketingovém procesu. Psychologie osobního prodeje, význam neverbální komunikace.
10. Definování a kategorizace procesů. Zapojení klienta do procesů, vyřizování stížností, řízení spotřebitelské poptávky. Typy kontaktů se zákazníkem. Reengineering podnikových procesů. Kvalita finančních produktů.
11. Definování strategického marketingového plánování. Poslání, vize, cíle. Marketingový audit. Marketingová strategie, druhy strategií. Marketingová kontrola.
12. Základní pojmy marketingového výzkumu. Základní metody a techniky výzkumu. Fáze výzkumu. Kvalitativní metody výzkumu (skupinový rozhovor, sémantický diferenciál, projektivní techniky).
13. Definování, prvky, cíle a přínosy CRM. Model "6 trhů". Zákaznická politika, hodnota vztahů se zákazníky. Transakční marketing x marketing vztahů. Budoucnost CRM - v-CRM.
- 1. Úloha marketingu ve finančních službách
- Informace učitele
- https://elearning.opf.slu.cz/course/view.php?id=707
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2018/XPEM2852