PEMPEKO Economy of Trade

School of Business Administration in Karvina
Summer 2019
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
( MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing ) && ( MPENOP Enterprise Theory || MPKNOP Enterprise Theory || MPPNOP Enterprise Theory || PEMENOP Enterprise Theory || PEMKNOP Enterprise Theory || PEMPNOP Enterprise Theory )
Předmět může být zapsán po absolvování předmětů Marketing a Nauka o podniku.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
    2. Stručný vývoj čs. obchodu
    3. Řešení technologie obchodního provozu -1. část
    4. Řešení technologie obchodního provozu - 2. část
    5. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky -1.část
    6. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky - 2. část
    7. Skladování ve velkoobchodních skladech
    8. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání
    9. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě
    10. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
    11. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
    12. Psychologie a technika prodeje.
    13. Ochrana zájmů spotřebitele.
Literature
    required literature
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-296-3. info
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
  • CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
  • BÖHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
    recommended literature
  • GITMAN, L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
  • STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
  • COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
  • MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
  • JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
  • GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
  • BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
Teaching methods
Skills demonstration
Seminar classes
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2019/PEMPEKO