CVABPCMA Tourism Marketing

School of Business Administration in Karvina
Summer 2020
Extent and Intensity
2/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Marketing v cestovním ruchu
    Marketing v cestovním ruchu, specifické znaky marketingu služeb, marketingová koncepce a marketingová strategie v cestovním ruchu, tvorba marketingového plánu, základní marketingová pravidla cestovního ruchu.
    2. Marketingový výzkum cestovního ruchu
    Metodologie a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu, výzkum trhu, výzkum produktu, výzkum marketingové komunikace, proces marketingového výzkumu, analytické metody marketingového výzkumu, marketingový informační systém.
    3. Marketingový mix cestovního ruchu
    Marketingový mix služeb, ?8 P? marketingového mixu cestovního ruchu, charakteristika a specifikace jednotlivých marketingových nástrojů, jejich význam při tvorbě turistické nabídky. Packaging a Programming jako významný marketingový nástroj cestovního ruchu.
    4. Komunikační mix v cestovním ruchu
    Marketingová komunikace v cestovním ruchu, její význam a specifické znaky, komunikační proces, komunikační mix a jeho nástroje, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, On line marketing, Direct marketing v cestovním ruchu.
    5. Event marketing
    Event management a Event marketing, význam Event marketingu v cestovním ruchu, charakteristika a rozdělení eventů, specifické eventy, postup a podmínky vytváření eventů, požadavky a trendy v tvorbě eventů.
    6. Procesy ve službách a kvalita v cestovním ruchu
    Klasifikace procesů ve službách, diagramy procesů, zapojení zákazníků do procesů, industrializace procesu poskytování služeb, produktivita procesů. Význam a hodnocení kvality, stanovení standardů kvality, hodnotový marketing ve službách cestovního ruchu.
Literature
    required literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
  • GÚČIK, M. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : Dali-BB, s.r.o,, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2721-9. info
    recommended literature
  • KOTLER, P., J. T. BOWEN and J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall: Upper Saddle River, 2013. ISBN 978-0132784023. info
  • DWYER, L. a kol. Tourism Economics and Policy. Bristol: St Nicolaus House, 2010. ISBN 978-1-84541-152-7. info
  • ĎAĎO, J., J. PETROVIČOVÁ a M. KOSTKOVÁ. Marketing služieb. Bratislava: M. Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
  • HORNER, S. a J. SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2020/CVABPCMA