INF243 Management and Information Services Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
    3. Informační služby jako produkt
    4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    5. Data, informace, znalosti, moudrost, životní cyklus informace
    6. Informační věda, informační zdroje, informační prameny
    7. Instituce poskytující informační služby
    8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše
    9. Databáze, popis data dokumentů, metadata
    10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy
    11. Bibliografie
    12. Firemní informace
    Obsah předmětu:
    1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
    3. Informační služby jako produkt.
    4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    5. Data, informace, znalosti, moudrost, informační proces, informační společnost, informační věda, životní cyklus a složky informace.
    6. Informační zdroje, informační prameny, pojmy primární, sekundární, terciární informační zdroje; rozdělení informačních zdrojů; jejich specifikace.
    7. Instituce poskytující informační služby.
    8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše, bibliografie.
    9. Databáze, popis data dokumentů, metadata.
    10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy.
    11. Zpracovávání informací, právní aspekty činnosti, etika.
    12. Internet jako nástroj marketingu.
    13. Práce v hypertextovém editoru.
    14. Samostatné zpracování seminární práce.

    Při přednáškách je využíván dataprojektor a PC. Při samostatné práci studentů jsou využívány internetovské zdroje. Studijní materiály jsou v elektronické podobě na síti. Seminární práce jsou zpracovávány v hypertextovém editoru ZONER CONTEXT.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Summer 1991, Winter 1991, Summer 1992, Winter 1992, Summer 1993, Winter 1993, Summer 1994, Winter 1994, Summer 1995, Winter 1995, Summer 1996, Winter 1996, Summer 1997, Winter 1997, Summer 1998, Winter 1998, Summer 1999, Winter 1999, Summer 2000, Winter 2000, Summer 2001, Winter 2001, Summer 2002, Winter 2002, Summer 2003, Winter 2003, Summer 2004, Winter 2004, Summer 2005, Winter 2005, Summer 2006, Summer 2007, Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009.
  • Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/INF243