OPF:KOM504 Managerial Communication - Course Information
KOM504 Managerial Communication
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, N_HOSPOL)
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- National Economy (programme OPF, M_HOSPOL)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz seznamuje studenty z hlediska teoretického i praktického s úlohou komunikace v manažerských procesech. Pozornost je věnována základním typům a situacím manažerské verbální komunikace a její efektivnosti. Seminární složka předmětu je zaměřena na nácvik konkrétních ústních i písemných komunikačních manažerských dovedností, jakož i na tvorbu, recepci a interpretaci textů.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura kurzu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
2. Komunikační bariéry a komunikační konflikty
3. Komunikační strategie a taktiky
4. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci
5. Direktivní manažerská komunikace
6. Pracovní pohovory a interview
7. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
8. Negativní manažerská komunikace
9. Komunikace se zaměstnanci
10. Komunikace s médii
11. Komunikační image manažera
12. Komunikace v mezinárodním styku
Obsah kurzu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
Význam verbální a neverbální komunikace v pracovní komunikaci. Specifické rysy manažerské komunikace. Manažer jako komunikační expert. Strukturní, systémová a funkční složka manažerské komunikace.
2. Komunikační bariéry a komunikační konflikty
Komunikační bariéry a komunikační konflikty v manažerské komunikaci. Pojem komunikačního záměru komunikačního cíle a komunikačního efektu. Typy komunikačních bariér a způsoby jejich překonávání. Hodnocení efektivity komunikace ve firmě.
3. Komunikační strategie a taktiky
Komunikační strategie a taktiky v manažerské komunikaci. Textové a kontextové komunikační strategie. Základní komunikační taktiky a jejich nácvik.
4. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci
Význam persváze v manažerské komunikaci. Metody a techniky přesvědčování. Komunikační profil manažera - přesvědčovatele. Vytváření individuálního profilu přesvědčovatele u účastníků kurzu.
5. Direktivní manažerská komunikace
Pojem direktivní komunikace. Direktivnost v procesech rozhodování. Techniky pro direktivní komunikaci, jejich přednosti a omezení. Typy direktivní komunikace.
6. Pracovní pohovory a interview
Typy pracovních pohovorů a jejich cíle. Principy komunikace při pohovorech. Základní komunikační problémy jednotlivých typů pohovorů. Interview, zásady a nácvik vedení interview.
7. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
Komunikační stránka porady a pracovního jednání. Moderní metody vedení porad a pracovního. Hodnocení efektivnosti porad a jednání.
8. Negativní manažerská komunikace
Podstata negativní manažerské komunikace. Typy negativní komunikace. Docílení pozitivních efektů negativní komunikace.
9. Komunikace se zaměstnanci
Zásady komunikace se zaměstnanci. Informovanost zaměstnanců. Způsoby komunikace se zaměstnanci.
10. Komunikace s médii
Zásady jednání s médii. Tiskové zprávy a tisková prohlášení. Tiskové konference. Jak koncipovat tiskové materiály. Monitoring.
11. Komunikační image manažera
Komunikace jako součást osobnosti manažera. Manažer jako komunikační expert. Verbální a neverbální prvky komunikačního image manažera.
12. Komunikace v mezinárodním styku
Obecné znalosti a pravidla komunikačního chování se zahraničím. Nácvik komunikačního chování ve styku s jinou kulturou. Využití kontaktů kultur pro úspěšné komunikační chování.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura kurzu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KOM504