KOM513 Business Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 19 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz je zaměřen na získání základních informací o pracovní komunikaci jako o interakci probíhající v pracovní činnosti. Je chápán také jako úvod k nabídce komunikačních disciplin katedry s cílem prověřit základní komunikační návyky a doporučit cesty ke zdokonalení.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura kurzu:
    1. Pojem pracovní komunikace a její specifika
    2. Sféry pracovní komunikace
    3. Formy a typy pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    4. Charakteristika ústních forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    5. Charakteristika písemných forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    6. Základní dovednosti v pracovní komunikaci
    7. Vztah manažerské činnosti a pracovní komunikace
    8. Komunikační podpora marketingu
    9. Komunikace v reklamě a reklama v komunikaci
    10. Firemní komunikace
    11. Možnosti hodnocení úspěšnosti a efektivnosti pracovní komunikace
    12. Charakteristika některých interakčních vzorců v pracovní komunikaci
    Obsah kurzu:
    1. Pojem pracovní komunikace a její specifika
    Pracovní komunikace jako chování v procesu práce. Specifika této komunikace - vyjádření pracovních vztahů v určité sféře (institucionalizace, hierarchizace, kooperace, soutěživost, soupeřivost).
    2. Sféry pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    Základní porovnání specifik komunikace ve sférách: výrobní, obchodně-podnikatelské, státní správy, mezinárodních styků, ve službách, ve školství a vědě, vojenské sféře, zdravotnictví, výkonu práva atd.
    3. Formy a typy pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    Ústní a písemná forma pracovní komunikace. Možnosti typologie (např. vyjednávání, řešení stížností, komunikační revize, pracovní pohovory apod.).
    4. Charakteristika ústních forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    Charakteristika fází procesu vzniku a interpretace ústních forem pracovní komunikace, např. obchod - prodej, vyřizování stížností, pracovní porady, pracovního pohovoru apod.
    5. Charakteristika písemných forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
    Porovnání fází procesu vzniku a interpretace písemných forem pracovní komunikace, např. obchodního dopisu, pracovní smlouvy, zápisu, protokolu apod.
    6. Základní dovednosti pracovní komunikace
    Užívání verbálních a neverbálních prostředků. Umění naslouchání a interpretace. Práce s textem a kontextem. Monologická a dialogická komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.
    7. Vztah manažerské činnosti a pracovní komunikace
    Intrapersonální, interpersonální, skupinová a organizační manažerská komunikace. Procesy realizace a prostředky v nich používané.
    8. Komunikační podpora marketingu
    Podíl komunikace na marketingu. Procesy marketingové komunikace (např. kampaně pro průzkum trhu) a verbální i neverbální prostředky pro realizaci a interpretaci těchto procesů.
    9. Komunikace v reklamě a reklama v komunikaci
    Komunikační principy reklamní činnosti. Poměr verbálních a neverbálních prostředků reklamy v dnešní době.
    10. Firemní komunikace
    Komunikace uvnitř firmy - procesy a prostředky. Komunikace s kooperujícím a konkurenčním prostředím. Komunikace firmy s veřejností. Možnosti zvyšování úspěšnosti a efektivity pracovní komunikace ve firmě a využití výsledků revize komunikace (komunikačního auditu).
    11. Možnosti hodnocení úspěšnosti a efektivity pracovní komunikace obchodně-podnikatelské sféře
    Pojetí úspěšnosti a efektivity komunikace. Některé metody hodnocení tzv. komunikační kapacity komunikantů (např. egogram, asertivní schopnosti apod.).
    12. Charakteristika některých interakčních vzorců v pracovní komunikaci
    Pojetí interakčního vzorce. Základní parametry pro tvorbu vzorců a jejich vyhodnocování. Praktické využití interakčních vzorců v prognózování úspěšnosti pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívá
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KOM513