OPF:KOM515S Corporate Communication - Course Information
KOM515S Corporate Communication
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
2. Komunikace v malé a střední firmě
3. Komunikační sítě firmy
4. Komunikační kanály a komunikační média
5. Typy firemních komunikátů
6. Standardizace firemní komunikace
7. Prezentace firmy
8. Interkulturní firemní komunikace
9. Komunikační image firmy
10. Komunikační audit firmy
Obsah předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
2. Komunikace v malé a střední firmě
Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
3. Komunikační sítě firmy
Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě, jejich vlastnosti a efektivita. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
4. Komunikační kanály a komunikační média
Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
5. Typy firemních komunikátů
Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace.
Horizontální a vertikální komunikace.
6. Standardizace firemní komunikace
Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.
7. Prezentace firmy
Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace.
8. Interkulturní firemní komunikace
Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmy. Pidgin.
9. Komunikační image firmy
Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
10. Komunikační audit firmy
Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura předmětu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KOM515S