MAR104 Marketing of Services

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 16 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
    2. Postavení marketingu ve službách
    3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
    4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
    5. Cenová tvorba v oblasti služeb
    6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
    7. Lidé a služby
    8. Fyzické vnímání služeb
    9. Provozování služeb
    Obsah kurzu:
    1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
    Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
    2. Postavení marketingu ve službách
    Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
    3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
    Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
    4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
    Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
    5. Cenová tvorba v oblasti služeb
    Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
    6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
    Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
    7. Lidé a služby
    Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
    8. Fyzické vnímání služeb
    Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
    9. Provozování služeb
    Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.

    V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2007, Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/MAR104