OPF:XMAR2507 Marketing - Informace o předmětu
XMAR2507 Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 0/0. 4 kr.
- Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
Obsah kurzu:
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
Definice marketingu. Obsah a význam. Historie a fáze vývoje. Základní úkoly, funkce, instrumentárium - marketingový mix. Podnikatelské koncepce. Současné výzvy pro další rozvoj marketingu.
2. Řízení (management) marketingové činnosti
Trh, jeho pojetí a funkce z hlediska marketingu. Analýza prostředí - situační analýza. Strategické marketingové plánování. Analýza podnikatelského portfolia. Implementace a realizace marketingových rozhodnutí. Kontrolní mechanizmy a procesy.
3. Analýza marketingového prostředí
Marketingové prostředí jako výchozí faktor marketingových rozhodnutí. Analýza trendů současného prostředí. Makroprostředí a jeho faktory. Mikroprostředí - základní prvky. SWOT analýza jako základní nástroj hodnocení prvků marketingového prostředí. Analýza spotřebitelů a konkurence.
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
Význam informací pro marketingové rozhodování. Marketingový informační systém - pojem, základní funkce. Marketingový výzkum - pojem, základní typy. Způsoby, formy a metody realizace. Některé typické marketingové studie a příklady marketingových výzkumu.
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
Pojem spotřebitelský trh. Model chování spotřebitele. Rozbor faktorů ovlivňujících chování spotřebitele. Proces rozhodování při nákupu. Druhy chování spotřebitelů. Typy kupních rozhodovacích procesů. Přijímaní nových výrobků.
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
Pojem obchodní, institucionální a vládní trh. Typy kupních situací. Účastníci obchodního kupního procesu. Vlivy působící na odběratele. Základní formy vládních a institucionálních nákupů. Analýza odvětví a konkurence.
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
Segmentace trhů - pojem, hledání cílových skupin. Hlavní kritéria segmentace spotřebitelských a obchodních trhů. Hodnocení tržních segmentů. Odlišování tržní nabídky a její umisťování. Tvorba marketingových strategií firem na trzích.
8. Produkt a produktová politika
Pojem a různé pojetí produktu. Klasifikace. Rozhodování o výrobcích a výrobkový mix podniku. Podnikatelské hodnocení a vývoj nových výrobků, inovace. Životní cyklus produktu. Marketingové strategie v jednotlivých fázích životního cyklu.
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
Marketingové distribuční cesty, úrovně a funkce. Distribuce spotřebních předmětů a výrobních prostředků. Organizace, cíle a výběr marketingových distribučních cest. Maloobchod a velkoobchod. Logistika trhu. Fyzická distribuce.
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
Pojem a podstata ceny. Rozhodování o cenách - faktory, které ho ovlivňují. Procedura tvorby ceny. Přizpůsobení ceny a cenové změny. Cenová strategie a jejích uplatnění.
11. Komunikační mix
Význam a podstata marketingové komunikace, komunikační proces. Základní formy komunikace a tvorba efektivní market
- Struktura výkladu:
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/XMAR2507