OPF:INF243 Management and Information Ser - Course Information
INF243 Management and Information Services Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
3. Informační služby jako produkt
4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
5. Data, informace, znalosti, moudrost, životní cyklus informace
6. Informační věda, informační zdroje, informační prameny
7. Instituce poskytující informační služby
8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše
9. Databáze, popis data dokumentů, metadata
10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy
11. Bibliografie
12. Firemní informace
Obsah předmětu:
1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
3. Informační služby jako produkt.
4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
5. Data, informace, znalosti, moudrost, informační proces, informační společnost, informační věda, životní cyklus a složky informace.
6. Informační zdroje, informační prameny, pojmy primární, sekundární, terciární informační zdroje; rozdělení informačních zdrojů; jejich specifikace.
7. Instituce poskytující informační služby.
8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše, bibliografie.
9. Databáze, popis data dokumentů, metadata.
10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy.
11. Zpracovávání informací, právní aspekty činnosti, etika.
12. Internet jako nástroj marketingu.
13. Práce v hypertextovém editoru.
14. Samostatné zpracování seminární práce.
Při přednáškách je využíván dataprojektor a PC. Při samostatné práci studentů jsou využívány internetovské zdroje. Studijní materiály jsou v elektronické podobě na síti. Seminární práce jsou zpracovávány v hypertextovém editoru ZONER CONTEXT.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- VANĚK, J. Management a marketing informačních služeb. OPF Karviná, 2003. info
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
- STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-630-7. info
- JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
- recommended literature
- KUČEROVÁ H. Metody a techniky informačního managementu. info
- PAPÍK, R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace : strategie vyhledávání a prezentace. Praha :Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-03-3. info
- DYSON, P., COLEMAN, P., GILBERT, L. Intranet : plánování, výstavba, provoz : kompletní průvodce. . Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-670-6. info
- SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996. info
- LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. info
- STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0. info
- PUŽMAN, J. Datové sítě a služby. Praha:ČVUT, 1994. ISBN 80-01-01055-4. info
- RAUCH, J. Metody zpracování informací. [Část] 1, Informační zdroje a služby. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-353-8. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/INF243