OPF:KCJ401 Language 1 (Spanish) Part 1 - Course Information
KCJ401 Language 1 (Spanish) Part 1
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, B_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Hotel Industry (programme OPF, B6503GAHOT)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení a upevnění gramatických struktur všeobecného jazyka, aktivizace a rozšíření slovní zásoby na pokročilé úrovni. Navazuje se na středoškolskou výuku a upevňují se komunikační dovednosti v běžných situacích. Důraz je kladen na rozvíjení a harmonizaci jazykových dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení. Předmět seznamuje s různými autentickými textovými styly a vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Vivir cada día
2. Tiempo libre
3. El trabajo
4. En familia
Obsah předmětu:
1. Vivir cada día
Entrevista
Valorar, enfatizar, acciones habituales, frecuencia, fastidio, disgusto.
Siempre que + indicativo (temporales), como+indicativo (causales),
seguir+gerundio
2. Tiempo libre
Ensayo
Recordar, sugerir, normas e instrucciones.
Relativos con preposición, formas tónicas de pronombres con preposición.
3. El trabajo
Relato breve
Pedir un servicio, expresar tiempo (aproximado y exacto).
En caso de que + subjuntivo (condicionales). ?Desde cuándo?? ?Cuánto tiempo hace que??
4. En familia
Ensayo
Lástima, resignación, hipótesis, probabilidad, despreocupación, indiferencia. Es una pena que + subj., es probable que + subj., si + pretério imperfecto de subj. + pretérito
pluscamperfecto subj. (condicionales).
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
- DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
- recommended literature
- HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
- DUBSKÝ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-054-0. info
- BARALO, M. Certificado Inicial. Madrid: Edelsa, 1994. ISBN 84-7711-090-5. info
- URIZ, F. En Espaňa. London: Chancerel, 1993. ISBN 0-905703-91-X. info
- REJZEK, A. a kol. Španělština pro jazykové školy II. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-21039-2. info
- PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJ401