KCJEN12 German 1 - Part 2

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. David Martinek (lecturer)
Mgr. Květuše Mozielowská (lecturer)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Irina Ruberova (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Text Messen
    Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, problematika prezentace firmy v zahraničí, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami v prostředí veletrhů nebo výstav
    2. Lexikologie
    Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu
    3. Ausstellungen
    Procvičování základních komunikačních dovedností, vyjádření požadavků vůči pořadateli při přípravě prezentace vaší firmy na zahraničním veletrhu, formulování a vyjadřování cílů a strategií ve vztahu ke klientům, přehled o situaci v oblasti veletrhů a výstav a o kontaktech.
    4. Test zu den Messen
    Opakování probrané látky
    5. Handel und Produkt
    Struktura a uspořádání akciové společnosti Karstadt Quelle AG, její strategické cíle a formy prodeje, slovní zásoba z oblasti obchodu, služeb a prodeje, reklamní text týkající se konkrétních výrobků, popis výrobků, druhy služeb a řemesel, reklamace zboží.
    6. Lexikologie zum Thema Handel und Produkt
    Inovační trendy v souvislosti s obchodní expanzí. Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
    7. Leseverstehen zum Thema Handel und Produkt
    Porozumění textu s rozborem a následnými cvičeními
    8. Test Handel und Produkt
    Opakování probrané látky
    9. Arbeitswelt
    Orientace v moderních trendech ve světě práce, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, popisování nových technologických trendů v oblasti výpočetní techniky a jejich možný vliv na budoucí život.

    10. Die Arbeit der Zukunft
    Zamyšlení nad novými trendy ve světě práce
    11. Lexikologie zur Arbeitswelt
    Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
    12. Grammatik zur Arbeitswelt
    Gramatika: stupňování přídavných jmen (Komparativ), podmiňovací způsob (Konditionalsätze), tvorba složených slov (Komposita), časová
    spojka "nachdem"
    13. Test zur Arbeitswelt
    Opakování a shrnutí učiva
Literature
    required literature
  • ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch für Handel und Unternehmen 2. Teil. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-300-5. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
    recommended literature
  • BERGER, J. a kol. Česko-německý a německo-český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
  • HÖPPNEROVA, V., MATĚNOVÁ, J., HLAVAČKOVÁ, Z. Obchodujeme německy. Ekopress, 1997. ISBN 80-901991-9-4. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJEN12