KCJK022S Professional Communication Skills in English

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Krystyna Heinz
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce. Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1 Presentations
    2 Effective meetings
    3 Business correspondence
    4 Job interview
    5 Conflict management in intercultural interactions
    6 Project design
    Obsah předmětu:
    1
    ˘ Preparation - the audience and timing
    ˘ Introduction - winning audience's attention and interest
    ˘ Central idea statement
    ˘ Content and structure
    ˘ Delivering
    ˘ Posture, gestures and voice
    ˘ Assertiveness
    2
    ˘ Definitions and purposes
    ˘ Agenda
    ˘ Leadership task roles
    ˘ Managing the people-group maintenance roles and strategies
    ˘ Effective chairman
    ˘ Problem solving procedures
    3
    ˘ Characteristics of written and oral communication
    ˘ Formal business language
    ˘ Formal letters and the layout
    ˘ Enquiries, orders, complaints, adjustments
    ˘ Social correspondence, e-correspondence
    4
    ˘ Recruiting
    ˘ Types of interview
    ˘ Questioning techniques
    ˘ Preparation for the interview
    ˘ Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
    5
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management
    6
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management
Literatura
    povinná literatura
  • ASHLEY, A. Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-457207-2. info
  • SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
  • HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: OPF, 1996. ISBN 80-  ~ ~85879-51-. info
    doporučená literatura
  • JONES, L. New International Business English. Cambridge University Press, 2003. info
  • BOWEN, T. Build Your Business Grammar. Cambridge University Press, 1997. info
  • FLOWER, J. Build Your Business Vocabulary. Cambridge University Press, 1990. info
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání dvou průběžných testů po 20 bodech, prezentaci zvoleného tématu před třídou - 20 bodů, provedení přijímacího pohovoru ve dvojicích - 20 bodů a prezentace firmy před třídou - 20 bodů, přičemž musí získat alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009.