OPF:KOM515M Corporate Communication - Course Information
KOM515M Corporate Communication
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Veronika Vydrová (lecturer)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Vydrová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, N_HOSPOL)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, N_HOSPOL)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, N_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
2. Komunikace v malé a střední firmě
3. Komunikační sítě firmy
4. Komunikační kanály a komunikační média
5. Typy firemních komunikátů
6. Standardizace firemní komunikace
7. Prezentace firmy
8. Interkulturní firemní komunikace
9. Komunikační image firmy
10. Komunikační audit firmy
- Struktura předmětu:
- Literature
- required literature
- JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-2470781-0. info
- HARGIE, O., TOURISH, D. Handbook of Communication Audits for Organisations. New York, 2002. ISBN 0-415-18642-0. info
- HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KOM515M