OPF:MAR104 Marketing of Services - Course Information
MAR104 Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
2. Postavení marketingu ve službách
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
7. Lidé a služby
8. Fyzické vnímání služeb
9. Provozování služeb
Obsah kurzu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
2. Postavení marketingu ve službách
Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
7. Lidé a služby
Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
8. Fyzické vnímání služeb
Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
9. Provozování služeb
Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.
V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
- HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria Publishing, 1993. info
- recommended literature
- Odborné časopisy Ekonom, Profit, Obchod a služby, Obchodník (ročníky 1994 - 1997). info
- PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
- The marketing of Services. Prentice Hall International, 1990. info
- WALSH, K. CLARKE, F.M. STAVART, J. Marketing in Local Govermment. Harlow, 1989. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MAR104