OPF:MARK105 Obchodní firmy - Informace o předmětu
MARK105 Obchodní firmy
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Osnova
- Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
1. Okolí obchodní firmy
2. Strategie obchodních firem
3. Marketingové cíle obchodních firem
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
9. Mzdové systémy v obchodní firmě a pracovní motivace
10. Pracovní procesy v obchodním provozu
11. Organizace práce v obchodním provozu
12. Manažérský systém informací
13. Bezpečnostní management
- Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Literatura
- povinná literatura
- STARZYCZNÁ.H. Obchodní firmy (vybrané problémy řízení). Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
- doporučená literatura
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-85943-48-4. info
- STARZYCZNÁ.H.,STEINER.J. Maloobchod v českých zemích v proměnách let 1918-2000. Karviná: OPF SLU, 2000. ISBN 80-7248-084-. info
- STARZYCZNÁ, H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). (doktorská disertační práce) Ostrava: VŠB-TU, 1999. info
- ZADRAŽILOVÁ., KHELEROVÁ. Management obchodní firmy. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-72-2. info
- JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
- BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
- MASON, J. B., MAYER., M. L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
- Informace učitele
- Předpokladem přijetí k závěrečnému písemnému testu je úspěšné absolvování průběžného testu ve stanoveném termínu a zpracovávání seminární práce na aktuální téma. Hodnocení seminární práce, absolvování průběžného testu i výsledek závěrečného písemného testu budou podkladem pro celkové hodnocení studenta. Předmět je ukončen závěrečnou písemnou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARK105