MARPCSK Pricing Strategy an Calculation in Travel

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
2/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Milan Němčanský (lecturer)
Ing. Milan Němčanský (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Milan Němčanský
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obsahem přednášek předmětu je seznámení studentů s využitím analýzy v řízení podniku cestovního ruchu, a to jak v časových studiích, pohybových studiích, grafických metodách, humanitních studijních a statistických metodách, s hodnotovou, operační, systémovou analýzou a podpůrnými systémy marketingového rozhodování. Součástí výkladu bude dále metodický postup analýzy a analýza systému organizace cestovního ruchu a ukázka jejího praktického využití. Předmětem zkoumání bude uplatnění ceny a typy kalkulací v cestovním ruchu, DPH a informační systém podniku.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Základní pojmy.
    2. Management podniku cestovního ruchu
    3. Analýza souhrnných výsledků podniku
    4. Analýza parciálních výsledků podniku
    5. Cena v cestovním ruchu
    6. Kalkulace v cestovních kancelářích a u autodopravců
    7. Daň z přidané hodnoty v cestovním ruchu
    8. Informační a účetní systém podniku
Literature
    required literature
  • NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v CR. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-094-4. info
  • GÚČIK, M., PATÚŠ, P. Cena a cenová politika v hotelierstve a pohostinstve. B. Bystrica: EF UMB, 1997. ISBN 80-967649-2-6. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • INDROVÁ, J., PETRŮ, Z., VAŠKO, M. Podnikatelská činnost ve stravování a hotelnictví. Praha: VŠE, 1995. ISBN 80-7079-054-7. info
  • KASPAR, C. Úvod do manažmentu cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-3-9. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
    recommended literature
  • PRAŽSKÁ. L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1997. ISBN 80-85943-48-4. info
  • LESÁKOVÁ, Ľ. Analýza podniku. B. Bystrica: EF UMB, 1996. ISBN 80-88825-84-9. info
  • FOTR, J. Jak hodnotit a snižovat podnikatelské riziko. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85603-06-3. info
  • VYSUŠIL, J.,MACÍK, K., FREIBERG, F. Ekonomické výpočty v řídící praxi. Praha: Institut řízení, 1989. ISBN 80-7014-010-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MARPCSK