KCJ101S German - Part 1

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů B1 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
    2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
    3. Produktpräsentationen
    4. Auftragsabwicklung
    Obsah předmětu:
    1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
    Ústní a písemné navazování kontaktů. Popis plánu cesty a orientačních map. V bance. Kontakt a schůzka na veletrhu. Potvrzování termínů.
    2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
    Profesní kvalifikace a požadavky, postavení v zaměstnání. Žádost uchazeče o zaměstnání a její náležitosti, úvodní interwiew, pohovor. Pracovní poměr a pracovní podmínky. Osobnostní charakteristiky, činnosti a požadavky. Sklony a profesní způsobilosti.
    3. Produktpräsentationen
    Prezentace a vlastnosti výrobků. Služby: cestování a plánování cesty. Dopravní prostředky, některé možnosti využívání strojů. Udržování kontaktů a vyjádření poděkování.
    4. Auftragsabwicklung
    Realizace zakázky. Návštěva zákazníka. Organizace odbytu a evidence zákazníků. Uvítání a rozloučení se, činnosti během návštěvy zákazníka. Zpracování a realizace zakázky.

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2006, Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJ101S