OPF:KCJK403S Spanish - Part 3 - Course Information
KCJK403S Spanish - Part 3
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých V návaznosti na předchozí části se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět prohlubuje dosažené znalosti gramatického a lexikálního systému španělského jazyka v kombinaci s intenzivním nácvikem čtyř jazykových dovedností v komunikativním kontextu. Vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Arte y espectáculos
2. Nuestro planeta
3. Información y medios de comunicación
4. Relaciones sociales
Obsah předmětu:
1. Arte y espectáculos
Teatro
Valorar con énfasis, proponer, dejar que elija el interlocutor, sugerir.
Hasta que + ind./subj./temporales/, como, adonde, cuando, lo que, etc. + presente de subjuntivo.
2. Nuestro planeta
Artículo periodístico
Opinar, involuntariedad.
Está claro, es obvio, es evidente que + ind., me parece lógico que + subj., antes de + inf., antes de que + subj. /temporales/, se + me/le/nos/os/les.
3. Información y medios de comunicatión
Artículo periódistico
Preguntar por la dificultad, preguntar por la diferencia, opinar.
Pienso /Estoy seguro de que + ind., superlativos, no?sino, no sólo?sino también.
4. Relaciones sociales
Artículo periódistico
Felicitar, saludar a otro, cambinos experimentados en las personas, diferencia de edad.
Como + Subj. (condicionales).
Sin que + Subj. (modales).
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literature
- Language of instruction
- Spanish
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJK403S