OPF:KCJK406S Spanish Commercial Corresponde - Course Information
KCJK406S Spanish Commercial Correspondence
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
11. Osobní dopisy řídících pracovníků
12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Obsah předmětu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
7. Tvorba reklamních textů
Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
9. Korespondence na pracovním trhu
Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.
10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
11. Osobní dopisy řídících pracovníků
Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- DYNDA, A., DYNDOVÁ, E. Česko-španělská obchodní korespondence. Praha: Pragoeduca, 1999. ISBN 8085856654. info
- GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
- recommended literature
- AGUIRRE, B., HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1988. ISBN 84-7143-287-0. info
- Language of instruction
- Spanish
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJK406S