KCR061S Management služeb cestovního ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výuka tohoto předmětu seznamuje posluchače se základními, specifickými i doplňkovými službami cestovního ruchu, jejich organizací a řízením v členění na služby cestovních a dopravních kanceláří, služby dopravy, služby pojištění, celní a pasové služby, služby ubytovací, stravovací a lázeňské a požadavky na pracovníky cestovního ruchu.
Osnova

  • 1. Odvětví a služby cestovního ruchu
    2. Služby cestovních kanceláří
    3. Požadavky na pracovníky cestovního ruchu
    4. Služby železniční dopravy
    5. Služby letecké a lodní dopravy
    6. Služby silniční a ostatní dopravy
    7. Celní a pasová služba v cestovním ruchu
    8. Služby pojištění v cestovním ruchu
    9. Platební karty
    10. Služby ubytovací
    11. Služby stravovací
    12. Lázeňské služby
    13. Programové služby a animace v cestovním ruchu
Literatura
    povinná literatura
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
  • KNOP, K. Lázeňství, ekonomika a management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-717-6. info
  • BERÁNEK,J.,KOTEK,P. Řízení hotelového provozu. Praha:Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-400-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Management cestovního ruchu. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-18-2. info
  • KASPAR, C. Úvod do manažmentu cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-3-9. info
  • KUNEŠOVÁ, E., NEDVĚDOVÁ, A. Technika cestovního ruchu. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85623-32-3. info
    doporučená literatura
  • ZELENKA, J.,PÁSKOVÁ, M. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: MMR, 2002. info
  • ORIEŠKA, J. Technológia služieb cestovného ruchu I. B. Bystrica: Ekonomická fakulta, 1999. ISBN 80-88825-85-7. info
  • ORIEŠKA, J. Služby cestovného ruchu. B. Bystrica:EF UMB, 1998. ISBN 80-8055-110-3. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • EISLER, J. Ekonomika podniků dopravy. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-268-X. info
  • ORIEŠKA, J. Technológia služieb cestovných kancelárií - praktikum. Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela B. Bys, 1991. ISBN 80-225-0242-1. info
  • KRAJČOVIČ, P. Riadenie kvality služieb rest. stravovania a prechodného ubytovania. Bratislava: VŠE, 1990. info
  • BUREŠ, J., FILIP, V. Jednotné zásady hotelového provozu. Praha: Merkur, 1989. info
  • ČERNÝ, J. Lázně v Československu. Praha: Práce, 1989. info
  • KOPŠO, E. Materiálno-technická základňa cestovného ruchu a spol. stravovania. Bratislava: SPN, 1989. info
Informace učitele
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009.