MAR101 Strategický marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
3/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z kurzu marketing a z kurzu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
Osnova

  • 1. Podstata a obsah strategického marketingu
    2. Vývoj strategického marketingu
    3. Vývoj systému strategického marketingu
    4. Vybrané funkce strategického marketingu
    5. Vyhledávání strategických příležitostí
    6. Tvorba strategických marketingových programů
    7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
    8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
    9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
    10. Strategický marketing a informační management
    11. Aplikace strategického marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Podmínkou je přednesení referátu, sepsání a obhajoba seminární práce a vykonání písemné zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, léto 1991, zima 1991, léto 1992, zima 1992, léto 1993, zima 1993, léto 1994, zima 1994, léto 1995, zima 1995, léto 1996, zima 1996, léto 1997, zima 1997, léto 1998, zima 1998, léto 1999, zima 1999, léto 2000, zima 2000, léto 2001, zima 2001, léto 2002, zima 2002, léto 2003, zima 2003, léto 2004, zima 2004, léto 2005, zima 2005, léto 2006, zima 2006, léto 2007, zima 2007, léto 2008, léto 2009.