OPF:MAR101M Strategic Marketing - Course Information
MAR101M Strategic Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, N_HOSPOL)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, N_HOSPOL)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, N_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Syllabus (in Czech)
1. Podstata a obsah strategického marketingu
2. Vývoj strategického marketingu
3. Vývoj systému strategického marketingu
4. Vybrané funkce strategického marketingu
5. Vyhledávání strategických příležitostí
6. Tvorba strategických marketingových programů
7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
10. Strategický marketing a informační management
11. Aplikace strategického marketingu
12. Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
firmy
13. Mezinárodní strategický marketing a jeho uplatňování.
- Literature
- required literature
- H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- recommended literature
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
- SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
- SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
- PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MAR101M