OPF:SV647M Sales and Market Psychology - Course Information
SV647M Sales and Market Psychology
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- ThLic. Cezary Andrzej Mizia, Dr.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, N_HOSPOL)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, N_HOSPOL)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, N_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače ze základními poznatky v oblasti psychologie prodeje a trhu. Úkolem je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Psychologie trhu
2. Chování spotřebitele
3. Psychologie prodeje - osobnost prodejce
4. Prezentace produktu, firmy
5. Efektivní komunikace v prodeji
6. Obchodní cyklus - příprava na jednání
7. Obchodní cyklus - vedení obchodního rozhovoru I.
8. Vedení obchodního rozhovoru II.
9. Vedení obchodního rozhovoru III.
10. Budování vztahu se zákazníkem
11. Strategie jednání - vyjednávání
12. Psychologie propagace a reklamy
- 1. Psychologie trhu
- Literature
- required literature
- KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-632-3. info
- GRETZ, K, F., DROZDEK, S. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1990. ISBN 80-85605-03-1. info
- recommended literature
- CASSE, P. Jednání se začíná za hodinu - rychlokurs vyjednávání pro začátečníky i pokročilé. Praha: Management Press,, 2004. ISBN 80-85603-65-9. info
- CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům - klíč k vyjednávání a přesvědčování. Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0204-5. info
- HELLER, R. Jak úspěšně prodávat. Slovart, 2001. ISBN 80-7209-298-7. info
- WAGE, J. L. Vyjednávání - strategie a taktika. Ostrava, 2000. ISBN 80-7225-034-5. info
- KHELEROVÁ, V. Komunikační dovednosti manažera. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-84-6. info
- BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
- DOUCHOVÁ, J. A KOL. Základy psychologie trhu. Praha: H + H 1993, 1993. ISBN 80-85787-22-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/SV647M