OPF:KCJKPAEU Oral and Written Interaction f - Informace o předmětu
KCJKPAEU Oral and Written Interaction for the EU
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- 1/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Neničková (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, N_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce( úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí, intermediate- upper intermediate ). Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
- Osnova
- 1. Intercultural business communication. Division of cultures.
Theory of cultures and its impact on intercultural interactions.
Developing intercultural awareness.
2. Non-verbal communication
Non-verbal disciplines.
Gestures with different meanings in different cultures.
3. Project design. Statement of the goal and objectives.
Differences between the goal and objectives.
The language of projects.
4. Further steps of the project
Sources, the definition of the target group and methods.
Monitoring and evaluation.
5. Characteristics of written and oral communication
Oral and written communication
Formal business language
Formal letters and the layout
6. Enquiries and replies, orders
Model enquiry letter and order
Terms and phrases
Writing a letter of enquiry and order
Exercises and test
7. Complaints, adjustments
Model letters: from the buyer´s side and from the seller´s side
Claims
Terms and phrases
Writing a letter
Exercises and test
8. Social correspondence
Invitation to a conference and accepting an invitation
Letter of appreciation
Letter of condolence
Congratulations and good wishes
9. Effective meetings
Agenda
Leadership task roles
Managing the people-group maintenance roles and strategies
Effective chairman and problem solving procedures
10. Job interviews
Recruiting and types of interview
Questioning techniques
Preparation for the interview
Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
11. Cover letters, CV
Structure of a Cover Letter
Layout
Format of a CV
Language aspects
12. Presentations
Preparation - the audience and timing
Introduction - winning audience's attention and interest
Central idea statement, content and structure
Delivering, posture, gestures and voice
13. Revision
Role play - job interview, repetition of vocabulary and grammar structures
- 1. Intercultural business communication. Division of cultures.
- Literatura
- povinná literatura
- HEJTMÁNKOVÁ, J., SUCHOŇOVÁ, H. Business Correspondence. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-178-9. info
- SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
- HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: SU OPF, 1996. ISBN 80-85879-51-4. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/KCJKPAEU