OPF:MARPSMG Strategický marketing - Informace o předmětu
MARPSMG Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (přednášející)
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (cvičící)
Ing. Zdeněk Bednarčík (cvičící)
Mgr. Klára Václavínková (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, N_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Osnova
1. Metodologie strategického marketingu
2. Strategické marketingové řízení
3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,analýzy vnějšího okolí
4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,interní analýzy ,SWOT analýza.
5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,marketingové cíle,sestavení plánu
6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
7. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
8. Metodika firemní marketingové strategie
9. Marketingový informační systém,prognostické metody
10. Mezinárodní marketingové strategie.
11.Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
12.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
13.Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
firmy
- Literatura
- povinná literatura
- KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
- BEDNARČÍK, Z. Strategický marketing. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-436-2. info
- H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
- SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
- SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
- PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Informace učitele
- průběžný test, 70 % účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/MARPSMG