MARPSMG Strategický marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (přednášející)
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (cvičící)
Ing. Zdeněk Bednarčík (cvičící)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
Osnova
  • Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich
    mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
    1. Metodologie strategického marketingu
    2. Strategické marketingové řízení
    3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,analýzy vnějšího okolí
    4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,interní analýzy ,SWOT analýza.
    5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,marketingové cíle,sestavení plánu
    6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
    7. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    8. Metodika firemní marketingové strategie
    9. Marketingový informační systém,prognostické metody
    10. Mezinárodní marketingové strategie.
    11.Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
    12.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
    13.Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
    firmy
Literatura
    povinná literatura
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
  • PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
průběžný test, 70 % účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.