OPF:KCJKBPNC2 German for Tourism 2 - Course Information
KCJKBPNC2 German for Tourism 2
School of Business Administration in KarvinaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- M.A. Alexander Alisch (seminar tutor)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Květuše Mozielowská (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- Předmět může být zapsán po absolvování předmětu BPNC1 (Odborná němčina pro cestovní ruch 1).
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je navázat na získané dovednosti z předchozí části a prohloubit slovní zásobu v oblasti terminologie CR, aktivní užívání znalostí gramatických struktur, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v oblasti turismu na základě autentických písemných materiálů a audio nahrávek na úrovni B2. Důraz je kladen na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu a konverzační pohotovost při přijímání a vyřizování objednávek zájezdů, při řešení stížností a řešení problémových situací. Důraz se klade na jazykovou přípravu s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a současně připravit studenty na řešení profesních problémů v cizím jazyce.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
2. Anfrage
3. Angebot
4. Gegenangebot
5. Abschlägige Antwort
6. Reservierung
7. Bestätigung der Reservierung
8. Änderung und Bestätigung
9. Annullierung
10. Abrechnung
11. Informationen über Hoteldienstleistungen
12. Reklamation
13. Antwort auf Reklamation
1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen ? Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
2. Anfrage
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
3. Angebot
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
4. Gegenangebot
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
5. Abschlägige Antwort
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
6. Reservierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
7. Bestätigung der Reservierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
8. Änderung und Bestätigung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
9. Annullierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
10. Abrechnung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
11. Informationen über Hoteldienstleistungen
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
12. Reklamation
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
13. Antwort auf Reklamation
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen.
- 1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
- Literature
- required literature
- Höppnerová Věra. Deutsch im Tourismus. Praha, 2008. ISBN 978-80-86929-41-5. info
- Lévy-Hillerich, D. Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-298-5. info
- Barberis, P., Bruno, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
- Balcar, B. Slovník cestovního ruchu. Domažlice: Resonance, 2001. ISBN 80-902812-0-6. info
- BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
- Teaching methods
- Seminar classes
- Assessment methods
- Combined exam
EXAM - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 51 Seminář 39 Zápočet 30 Summary 120
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/KCJKBPNC2