MARPMAK Marketing Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2013
Extent and Intensity
2/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
    2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
    3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
    . Podpora prodeje, její plánování a užití
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
    11. Přímý marketing (Direct Marketing)
    12. Plánování komunikačního mixu
    13. Měření a testování účinků marketingové komunikace

Literature
    required literature
  • MATUŠÍNSKÁ, K. Marketingová komunikace. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-445-4. info
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
  • WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
    recommended literature
  • SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1536-0. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Prentice Hall, 2005. ISBN 0 273 65858 1. info
  • FLEISCHMANOVÁ, I. Regulace reklamy. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-7357-147-1. info
  • POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
  • OGILVY, D. O reklamě. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-83-2. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
Teaching methods
Skills demonstration
Seminar classes
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARPMAK